fredag 7 december 2007

En varning för fredagsmenyn!

Ja det var väl bara en tidsfråga innan man skulle springa på pumpen.

I min iver att jaga spännande julkryddor hittade jag dagens recept. Tyvärr var det för bra för att vara sant. Det är något allvarligt fel på rödlökschutneyn, det var rent för mycket nejlika i det receptet.

Men jag kan glädjande nog säga att marinaden för köttet var en fullträff. När jag smakade på chutneyn och insåg misstaget körde jag igång riskokaren. Jag hade ett kött som mycket väl kunde leva utan sås, smaken av marinaden tillsammans med riset och det väl matchande vinet gjorde att mina första svordomare om misslyckande växte fram till full njutning.

goda vänner, passa er för rödlökschutneyn denna vecka, förlåt mitt misstag.

Inga kommentarer:

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se