lördag 7 februari 2009

Vad gör man med en Hajmal?


Smörrebröd

Det har säkert inte undgått någon att det slinker ner en och annan smörrebröd i min mage. Idag blev jag sugen på det igen och begav mig iväg för att handla lite spätta. Tyvärr hade fiskdisken inte möjlighet att erbjuda någon spätta, tråkigt!

Jag var slokörad på väg därifrån när jag tänkte om, man skall inte ge sig om man har en vision. Även om det som i detta fall endast handlar om en spätta. Jag hittade en annan vit fisk med ett exotiskt namn, Hajmal.

Jag dubbelpanerade den, stekte upp den med smör och serverade den på dansk rågbröd med remuoldade och citron. Det var dejligt!!!

P.s Glöm för allt i världen inte ölen till!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har aldrig testat hajmal.
Är den god?
För det såg riktigt gott ut!
Fisk är bland det bästa jag vet i matväg, speciellt lax.

Micke sa...

A-M, Hajmal är det svenska namnet, men man hittar nog den oftast under namnet Pangasius. Den är oftast odlad och kommer från Asien, en billig matfisk. I min fiskdisk kostade den 49:-/kg och då pratar vi färsk fisk. :)

Unknown sa...

Har alltid velat åka till Danmark,där äter dom mycket smörrebröd.=)Hajmal ..den fisken har jag aldrig hört talas om..men ditt smörrebröd ser då så gott ut på bilden!

*Kram*

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se