torsdag 3 januari 2008

Skit också!

Jag hade bestämt mig för att försöka fånga nyårsfirandet på bild. Har ju läst att det är viktigt att förbereda sig, inte min starka sida då jag är rätt impulsiv.

Nåja, någon gång skall man ju lyssna på de som kan, eller hur? Jag införskaffade den förträffliga tidningen DigitalFoto då de har en artikel i senaste numret om hur man skall fånga de bästa nyårsbilderna.

Detta skulle jag aldrig gjort! De ville påskina att ett teleobjektiv skulle vara att föredra och jag lyssnade på det. Nu är det så att de kunde ju inte veta att c:a 75-100 meter ifrån mitt uppriggade stativ skulle det utspelas ett fyrverkeri i Malmöfestival klass. Jag missade i stort sett allt, skit också!



I min besvikelse begav jag mig ut i den grådaskiga nyårsdagen för att försöka fånga det nya året. Det här en typisk bild från en Skånsk nyårsdag.



Jag fick sällskap en bit på nyårspromenaden.


Det här är det närmaste jag kommer ett vilt kattdjur. Jag har ett par kompisar som just nu befinner sig i Indien och de såg idag tre Tigrar. Tänk er att det dyker upp en tiger djungeln och ni kan zooma in den med er kamera, det är fan ta mig overkligt.

Inga kommentarer:

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se