fredag 11 januari 2008

Lyckans väg....

Vägen till lycka?

Har jag hittat vägen till lycka?

När jag gjorde en vandring i skogen på nyårsafton fann jag en skylt som lockade med vägen till lyckan.

Jag följde vägen med stor iver och hög puls, vad skulle jag finna längs med vägen. Skulle det uppenbara sig ett slutmål? Nyfikenheten var stor och frågorna många.

Efter en stunds vandring och många sköna platser som etsade sig in på kamerans minneskort så insåg jag att jag var vilse. Efter att varit helt uppslukad av förväntningar ändrades känslan till en lätt oro. I jakten på lycka förblindades jag på vägen och gick vilse, tror inte att jag är ensammen om denna resa.

Solen började gå ner och kylan gjorde sig påmind. Jag fann en stig genom skogen, efter ett försök att orientera mig efter solen innan den försvann helt lyckades jag hitta till parkeringen.

På vägen hem funderade jag över vad som hänt mig under eftermiddagen, hur lätt man kan tappa focus och lockas med.

När jag väl kom hem och kom innanför dörren kunde jag känna doften av min sambo och vårt hem, då blev det solklart för mig att jag redan hittat min slutdestination på lyckans väg.

Inga kommentarer:

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se