tisdag 10 juni 2008

Kalibrerad skärm......

Jag har idag installerat en skärm som jag sedan har kalibrerat med Spyder 3 Pro. Jag trodde min gamla skärm gav mig sanningen, men oj vad jag blev överraskad. Bilder som jag trodde var bra har visat sig vara helt off. Undra om jag kan lita på den här kalibreringen???

Är det någon annan som kör med kalibrerad skärm? I så fall kan ni verifiera att bilderna här under från Lomma har lite grönstick? Om ni hittar något annat på min bilder, snälla berätta för mig.

4 kommentarer:

Tesa sa...

Ett tips Micke är att du skickar dina redigerade bilder till Crimson eller annat ställe där du brukar köra ut dem och sen "soft proofar" mot din skärm. Det betyder att du helt enkelt håller upp och jämför dem, så lika som möjligt...

Crimson är bra iallafall. Dox också.
:)

Micke sa...

Tackar för ett bra tips Tesa.
Jag har även kalibrerat min laptop nu och den ger lite svagt grönstick även den, men den är inte lika mustig i färgerna som stationära skärmen, dessutom har jag skillnad på färgtemp. Spännande när man håller på med saker som man inte förstår:)

veronica sa...

Ena kapsylen har grönstick :)

Gisan sa...

Här pratas det grekiska i mina öron :-) Kramar...

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se