tisdag 21 juli 2009

Rester skall tillagas!

Skulle haft denna ute redan igår, men jag var i Blekinge för en ljudupplevelse! :)

Det här receptet bygger på att det har blivit rester över från min Entrecote häromdagen. Det behövs några fler ingredienser så det blir att ta sig till affären om det inte finns tomater, purjolök, vitlök och pasta hemma.

1. Börja med att koka upp pastan. Jag använde mig av färsk pasta då det går fortare och jag var mycket akut hungrig!
2. Tärna tomaterna och låt dem rinna av. Fräs upp dem i en het stekpanna med lite purjolök, vitlök och balsamico. Smaka av med socker, salt och peppar.
3. Strimla Entrecoten och blanda ner i stekpannan tillsammans med peperonatan.
4. Låt pastan rinna av när den är kokt och rör ner det i stekpannan.
5. Serveras med Prosciutto.

Mmmmmmm, gott var det!

3 kommentarer:

vee sa...

Så fint det såg ut. Det visuella är nog så viktigt.

Håkan Bergman sa...

Jag skiter i det visuella. Mat har inga ögon. :-)

Micke sa...

Vee, håller med dig!

Håkan, alla sinnen skall interagera för maximal upplevelse!
Ibland kan även mat ha ögon. :)

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se