söndag 21 mars 2010

Middag hos Dan & Lotta

Jag citerar och illustrerar Dan´s visioner för kvällen.

"Vi börjar med tre tapas. Färskost med rom och finhackad rödlök, parmesanchips med pinjenötter och tapenade och lite annat plock med oliver, wasabinötter etc. Till detta hade vi tänkt korka upp lite fransk champagne, en André Clouet – grand reserve."



"Sedan blir det fläskfilé i vitlöksmarinad. Grillad hårt i någon minut sedan färdiggjord i ugn långsamt i 100 grader. Potatisklyftor, kokta i 4 minuter med skal, sedan färdiggjorda i fritösen till härlig krispighet. Havssalt. Det blir en Sambal oeleksås och små hela champinjoner med purjolökröra. Här hade jag tänkt mig en Rioja, Lagunilla reserva 2004."


"Sedan låter vi maten smälta en stund innan Lotta plockar fram en konjakschokladkopp. Jag gör varsin doppio med valfri avec."

Och kvällen förlöpte som utlovat. Jag och Dan avnjöt vår avec till toner från Nisse Landgren och diskuterade HiFi, Musik & Foto medans damerna fördjupade sig i scrapbookingens värld.


Tack Dan & Lotta för en perfekt lördagskväll!

5 kommentarer:

Tesa sa...

Hjälp vad gott det både lät och såg ut!
Fint hus också... är svag för högt i tak och kakelugnar.

Micke sa...

Tesa, det var gott! :)

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
L8 sa...

"Under en middag betyder det inte så mycket vad som står på bordet, utan vilka det är som sitter på stolarna."
Detta visste jag sedan tidigare och numera vet jag även att bakom varje lyckat matfotografi står en hungrig, småirriterad fru som är trött på att äta halvljummen mat... *blink-blink* hihi
Tack själva för en trevlig kväll!
Kram
L8

Micke sa...

L8, He, he, ja det gäller att inte vara hungrig när det är dax för att äta.

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se