söndag 14 mars 2010

Bilder ur familjealbumet, Högfjället 2010

Högfjället bjuder inte på så mycket pist. Som man kan se om man tittar bort mot horisonten så är där två lite större pister. Det finns även ett par små pister närmast där jag stått och fotograferat. Just den veckan som vi var där så var det kallt, gäller att ta ordentligt på sig. Tycker ändå att vi hade bra väder hela veckan.

Vi hade hyrt en etage lägenhet på Högfjällshotellet tillsammans med en annan familj. På bilden kan man se "storstugan". Lägenheten passade oss utmärkt.

Högfjället ligger inte så långt från Lindvallen så det blev till att packa in skidorna i bilen för att utforska backarna även där. Lindvallen bjuder på betydligt mer åkning och är anpassad för familjeåkning. Skulle tro att rätt många av Sveriges barnfamiljer som brukar åka på skidsemester har någon gång åkt i Lindvallen.

Bilden här ovan är tagen på toppen av Gustavsbacken och bilden här nedan är tagen vid Slutet av Märta, Camillas favoritbacke. Båda bilderna är tagna samma dag med inte allt för lång tid emellan. Svårt att tro, men det blåser rätt mycket på kallfjället även om det kan vara lugnt lite längre ner i backen.

När jag tog bilden på toppen av Gustavsbacken så var det rejält kallt. Jag tappade dessutom mitt linsskydd som blåste iväg och jag fick jaga i fatt det. Har för mig att det var runt en -24 grader denna dag.

Inga kommentarer:

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se