torsdag 29 maj 2008

Vandringen i Lomma fortsätter.....

Bernard

Vi fick snart sällskap i hamnen, Bernard nosade sig fram efter äventyr. Vi var lite intressanta för en kort sekund. Han var så fylld med liv och glädje, man blir så glad när man möter den helt oförfalskade energin.

MÖ 35

Att stå vid hamninloppet och höra fiskebåtens karikaristiska dunkande motorer får fantasin att springa iväg. Vad har de i lasten? Var har de varit? Äter dom fisk?


Var är Galjonen?

Det är något visst med båtar. När man går runt i hamnen ser man så mycket vackra detaljer. Om jag inte upptäckt fotograferingen hade jag aldrig tagit mig tid till att upptäcka det här.

Styrbord, Babord, Akter & .......

Skepp och hoj, ta emot tampen. Nej, jag är en hamnseglare, havet är tilltalande men jag blir så jädrans sjösjuk. Klent barn är man!

Inga kommentarer:

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se