lördag 10 maj 2008

Tål ni lite mer London?

Det finns ett bilmärke som bara finns i England och de tillverkar endast Taxibilar, företaget heter London Taxi Industri. De har producerat taxibilar i 75 år och den senaste modellen heter TX4. Ingen av bilarna på bilden är av den senaste modellen, men lite djärva steg har de tagit och frångått färgen svart :)

Vid ett par tillfällen på ålderns höst har jag tagit den enklaste vägen in i en stad. Jag har satt mig på en rundtursbuss, det kan jag verkligen rekommendera om man som jag inte läser på om resmålet innan avfärd.

Att åka runt London i en dubbeldeckare och inta en plats på våning två där det saknas tak är en upplevelse. Lurar på och man får berätt för sig vad det är man ser, ytterst praktiskt. Så här ser det ut när man passerar över Tower Bridge.

Kan en bro bli mycket vackrare? Ganska mäktiga med tornen trånande mot skyn.

Ett litet mattips är ett måste. Besök gärna Timo Restaurant 343 Kensington High Street http://www.timorestaurant.net/ . En helt underbar restaurang som bjuder på en fantastisk matupplevelse.

Så, nu blir det inte mer från London den här gången.

4 kommentarer:

Tesa sa...

Fina bilder, bra tips om jag nu ska dit! :)
Semestern i år blir däremot en vecka på Kreta har jag hört... och jag är dålig på spontanresor utomlands tyvärr så vi får väl se.

Micke sa...

Tack Tesa!

Kreta är inte fel, skönt med sol och värme. Vi har väl snart förbrukat sommaren som vi blivit tilldelade.

En 3-4 dagars resa till en storstad någon gång då och då är trevligt.

veronica sa...

Jag blev satt på en sightseeingbuss i London av mina vänner när de ville shoppa ifred. En macdonaldspåse i handen för jag var ständigt hungrig (magkatarr efter 4 jobb samtidigt den sommaren:). Jag tog massor av bilder som jag inte vet vad det var såhär efteråt. Att åka båt på Themsen är också härligt. Docklands som förvandlats till yttersta lyxkvarteren. Jag älskar att vara turist och testa alla turistfällor! Jag gillar alla dina bilder. En bra blogg.

Micke sa...

Tack Vee!

Jag missade båtfärden tyvärr, den ingick i biljetten till rundturen med buss, men tiden var för knapp.

Jo, en och annan turistfälla ger en bra historier att berätta :)

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se