söndag 4 maj 2008

London

England
Det råder inget tvivel om vilket land man anlänt till, och att det är ett turistmål som många besöker det är uppenbart. Det finns en Engelsk flagga för varje tillfälle.
Hur hamnade jag här?
Jo, efter stort hemlighetsmakeri så bestämdes det att en av mina vänner skulle få fira sin 40-års dag i London. Väckning 3.00 på morgonen, då fick tandborsten motionera tandköttet för att vi skulle kunna möta England med ett stort leende.

Skyltar
London har en härlig stämning över sig. Man tror ju lätt att det i en storstad skall kännas lite opersonligt. Men engelsmännen har lyckats att få en mysstämning över staden. Det är många detaljer i staden som det är någon som funderat noga över utformningen. Skulle kunna gå runt och bara fota skyltar.

Shopping
Pulsen stiger på den kvinnliga delen av ressällskapet. Vi befinner oss på klassisk shoppingmark. Det är helt sanslöst vilka butiker man springer på i en storstad som denna. Vilket utbud det finns, till och med för en nörd som mig finns mina speciallintressen representerade. Det är en jäkla tur att man inte bor här!

Swinging London
Carnaby Street, förr var det här det hände, det var här det var hett! Numera kanske det inte är så koncentrerat mode, globaliseringen jämnar ut och det känns inte riktigt lika häftigt längre, men vilken puls!

3 kommentarer:

Tesa sa...

Härligt! Fint väder blev det också, trevliga bilder, hoppas resan var lika trevlig. Blev det nån god mat då?

Micke sa...

Det var superväder, den ända gången det rengnade satt vi på en Pub :)

Vi hittade ett litet mysigt ställe som serverade en upplevelse som jag håller högt i min gastronomiska värld. Kommer fler bilder från London under veckan.

Gisan sa...

Det låter som en underbar resa :-) Hoppas att du kände dig tillräckligt frisk för att njuta helt ut. Kramar...

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se