tisdag 9 februari 2010

Skateholms vilda djungel....

Ibland ger jag mig ut i skogen som andra vanliga naturfotografer gör. Skillnaden ligger i resan, jag svettas, stönar och stånkar medans jag bär min egen utrustning genom den nästan ogenomträngliga naturen som i detta fall Skateholm utgör. Snön ligger tjock och isen är förrädisk, ett feltramp och man kan se faran i vitögat nästa sekund man blinkar till.

Faran i området är välkänd och ett försäkringbolag passar på att tillstå med hjälp om så skulle behövas. Kan det vara en symbolisk ikon för den hjälp de kan bistå med när olyckan varit framme?

Jag har svårt att fokusera mig på min uppgift då mina tankar går till mina naturfotograf kollegor som just nu kanske befinner sig i Borneos djungel med tropisk värme, assistenter, bärare och kanske en kock.

Som sagt, skillnaden ligger i resan. :)

Inga kommentarer:

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se