torsdag 18 december 2008

Riva, en Italiensk skönhet!

Som alltid när Italienarna är inblandade så kommer skönheten & njutningen i första rummet. Riva är en vacker båt som är gjord för att njuta av sol & hav. Båten tillverkades i 4 olika modeller mellan 1963 till 1996. De vanligaste är de tre nedanstående modellerna, men det tillverkades även 7st av en modell som heter Lungo´s. Efter som den totala mängden tillverkade båtar endast består av 776 st så är de ytterst eftertraktade. Det är väldigt sällan att en Aqurama kommer ut till försäljning men om du ser en kan du förvänta dig ett mycket högt pris.

Aquarama Period: 1962-71
Antal: 288 st
Motor: 2x 185-220 hp
Längd: 8,02-8,30 m
Bredd: 2,62 m

Super Aquarama Period: 1963-1971
Antal: 203 st
Motor: 2x 215-290 hp
Längd: 8,25-8,50 m
Bredd: 2,62 m

Aquarama Special Period: 1972-96
Antal: 278 st
Motor: 2x 320-350 hp
Längd: 8,78 m
Bredd: 2,60 m

10 kommentarer:

Håkan Bergman sa...

Tänk att gunga omkring med den på havet. Du och jag Micke, samt 4:a välsvarvade brudar. Va? Kan livet bli bättre? :-)

Micke sa...

He, he, Håkan, vilka fyra brudar skulle vi lyckas lura i båten?

Anonym sa...

Göingeflickorna?

Anonym sa...

.....om man inte hade anlag för sjösjuka så. Inte all glögg i världen biter på den ;)

Jag fick mina jordnötsringar :)

Håkan Bergman sa...

Micke: Jag kan fixa 2 stycken riktigt fina. :-)

Anonym sa...

Väldigt vacker båt! italienarna vet vad dom gör. P.s Hörru Micke, låt nu inte Håkan lura med dig på dumheter!! :-)

Trevlig semester!! God Jul!

Anonym sa...

En plastbåt som härstammar från min by, Utternbåtar, göre sig väl knappast besvär??????

Håkan Bergman sa...

Jaaaa allt är mitt fel! :-)

Micke sa...

Vee, Göingeflickorna skulle vi möjligtvis kunna lura med oss, kanske! Men jag har svårt för att se att det skulle passa in i drömmen Håkan har! :)

Pikegirl, grattis till Jordnötsringarna! :)

Håkan, fint, då tar du dem så tar jag med mig Camilla! :)

Diamanten, jag är så jäkla lättlurad! :)

Imse, Uttern är avsedd för ett annat ändamål. :)

Håkan, inte skall väl du ta på dig ett kollektivt ansvar. Fast det är nog ändå så att det är du drar brudarna till dig! :)

Håkan Bergman sa...

" Fast det är nog ändå så att det är du drar brudarna till dig!"

HAHAHAHAHAHA Jag har för fan levt själv i 18 år. HAHAHAHA Jag har absolut INGENTING att erbjuda ett fruntimmer. HAHAHAHAHA

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se