fredag 24 oktober 2008

Dagens Ljus!





Ljuset i morse var vackert och kraftfullt. Men efterhand som mörkret trängdes undan blev det dystert. Just nu är jag inne i en period där jag tycker svart/vitt klär mina bilder bäst.

Jag har även börjat att fotografera mer i porträtt formatet (avlånga formatet). Fler möjligheter gör det svårare att bestämma sig :).

Motivet har jag haft på bloggen tidigare, det är galgebacken i Mölleberga. För övrigt samma bakgrund som det var på en del av bröllopsbilderna bara beskurit på annat sätt.

Just idag är den översta bilden min favorit.

nu väntar grytorna och det blir inget vilt idag, ändring i sista minuten. :)

6 kommentarer:

Håkan Bergman sa...

Två
slåss om vår uppmärksamhet
drar i oss med sina
långdragna rötter
så lika
våra fötter

Ett par
glesa i sin självbild
svajar på åsen
skrattar med måsen

Duetten
i takt med ögat
naturens dans
en bild
får aldrig
en andra chans

Micke sa...

Fin text Håkan!

Mångfald är besvärligt.

Tesa sa...

Avlånga formatet? Du menar stående formatet? ;)

Anonym sa...

Bilden med färg - går det bra att ta en sån bild i skymning utan att bilden blir kornig/brusig med din kamera? Eller har du trixat mkt i photoshop efteråt?

Micke sa...

Tesa, så rätt så, det stående formatet. :)

Vee, de här bilderna har tagit en vända genom CS3 (Photoshop), vilket alla mina bilder gör då jag fotar i något som kallas RAW. Nu är det inte så att man måste använda CS3 för att "framkalla" RAW digitalt, det finns andra sätt. Oftast följer det nog med ett enkel program för ändamålet vid köp av digital systemkamera.

Dessa bilder är i färg är alltså endast "framkallade", inget trixande. De svartvita har blivit konverterade i CS3.

Anonym sa...

Näst översta för min del - även om himlen är mer dramatisk på det översta.

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se