onsdag 9 januari 2008

Supermat


Jag har haft det uppe tidigare, det är viktigt vad vi äter!

Bästa sättet att behålla sin hälsa är att förebygga, se till så att kroppen har de bästa förutsättningarna för att mota alla sjukdomar. Mat påverkar, det påvisas i studie efter studie.

Nu har det kommit en ny bok av läkaren Helena Nyblom som bygger på studier och forskning om hur vi påverkas av vissa livsmedel. Mat som skall ge oss ett friskare liv.

Vad som känns ärligt och roligt är att den utlovar inte att vi skall leva längre, men den skall ge oss ett friskare och rikare liv. Det upplever jag lite som uppfriskande i hälsobranschen.

Vad jag också gillar är hennes inställning till en sund hälsoprofil som jag delar till fullo. Det vill säga att man tar avstånd från bantning och att man kan plocka ut lite från minuskontot så länge man ser till att hålla pluskontot uppe.

Med den här avslappnade hållningen till hälsosam mat tror jag det är mycket lättare att kämpa mot våra välfärdssjukdomar.

Så se nu till och ät hälsosam mat och glöm inte att vissa fetter är en viktig del i vår kost men skall intagas med respekt!

Nu skall jag gå och äta, tjingeling!

Inga kommentarer:

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se