torsdag 30 september 2010

Öresundsbron

Öresundsbron är tillsammans med Turning Torson förmodligen det mest sönderfotograferade i Öresundsregionen. Men vad gör man när man letar efter bra kustfiske och har kameran med sig. Idag blev det bara fotograferat och inte fiskat.

Jag har denna vecka fått upp ögonen för en ny artist. Tja, ny och ny, han har väl varit aktiv i 40år eller så. Men jag har blivit helt såld på honom. I alla dessa år utan hans musik så har jag ändå varit bekant med honom, men vi har inte klickat. Jag bjuder på en liten textrad fritt översatt från en låt "Djävulen finns inte, det är bara Gud som är full". Från och med idag så kommer jag att tvinga alla som besöker oss att lyssna på Tom Waits. :)

2 kommentarer:

Tesa sa...

Tom Waits? Det var på tiden! :D
Jag har två skivor (Real gone och Mule variations) och ett antal mp3 från blandade skivor med honom.

Lyssna på liveversionen fr. t ex Milano av Dirt in the ground, bra låt.

Micke sa...

Tesa, jag har två skivor på väg med posten. Den jag spelar sönder just nu heter "Used Songs". Tom Waits version av Jersey Girl blir en helt annan låt än när Bruce Springsteen gör den. Vilken är bäst? Det finns ingen tvekan om att upphovsmannen tolkar sin låt bäst, dvs Tom Waits.

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se