torsdag 10 april 2008

Fredagsmenyn

Tandoorikyckling

Eftersom Micke begav sig ut på hifi-uppdrag i fredags, så fick jag (sambon) vara gästbloggare och stå för fredagsmenyn.

Tandoorikyckling
4 st Kycklingfiléer
Marinad:
½ dl matyoghurt
½ dl tandoori currypasta

Dela kycklingfiléerna i två delar, blanda ihop marinaden i påse och lägg i kycklingen,
Låt stå i kylen 3-4 timmar.
Grilla kycklingen i ugnen 275gr , tills den får färg 5-10 min. Sänk värmen till 150gr och
Stek kycklingen klar (ca 10 min).
Till detta serverades sallad, bulgur och raita.

Förslag på raita:
2 dl mild yoghurt
1 pressad vitlöksklyfta
2 krm salt
1 tsk mald spiskummin
1 krm svartpeppar

Dryck
1 flaska Masi Masianco

Trevlig Helg!

4 kommentarer:

Håkan Bergman sa...

Detta låter som något jag kan klara av med mina klumpiga händer i köket :-)
Tack!

Tesa sa...

Jag har nog faktiskt gjort tandorilax (tack vare min sambo) men det här lät nästan lite godare, kyckling blir så "rejält" när det fått ligga i marinad! Måste provas.

Gisan sa...

Det ser mycket, mycket smaskigt ut. Kramar...

Micke sa...

Det var rätt gott att komma hem till ett dukat bord. Jag hade ju trots allt varit ute på ett tufft hifireportage :)

Detta var C första matbild. Hon har hastigt och lustigt blivit med kamera, en Nikon D80 :)

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se