tisdag 2 oktober 2007

Joni Mitchell is back!

För fem år sedan lät Joni Mitchell meddela att hon var trött på musik branschen. Dubbel cd:n Travelouge skulle bli ett sista farväl.
Vet inte om det verkligen var någon som trodde på det uttalandet Tror nog att Joni själv menade vad hon sa, men har man skapat musik en hel livstid så känns det som ett omöjligt uppdrag att bara sluta.


Nu har hon släppt albumet Shine.
Man känner igen Joni Mitchell direkt och man blir absolut inte överraskad, men vill jag bli det?
Svar nej.
Jag vill dras in i Jonis fantasi värld,. När första tonen ger sig till känna kommer molnen sakta flytande fram emot mig. Jag bjuds in att delta i hennes drömmar.
Hennes musik känns som en romantisk novell och man bör höra hela hennes förreställningen.
Tack Joni för att du har omvärderat ditt beslut och åter igen låter mig få drömma mig bort i den ljuvliga atmosfärer du bygger upp med din musik.

Inga kommentarer:

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se