torsdag 18 mars 2010

Helgrillad Röding

Helgrillad Röding

Längtan efter att få laga mat utomhus börjar göra sig påmind. En bläddring bland mina bilder från i somras gör inte längtan mindre. De här bilderna gör mig glad och fyller mig med vårkänslor.

Saker man kan lägga på grillen när solen strålar.

1st Stor Röding
Färsk ingefära
Vitlök
Persilja
Färskpotatis
Smör
Salt & Peppar
Aluminiumfolie


Gör så här.

1. Koka potatisen men låt dem inte gå helt färdigt.

2. Rensa Rödingen och fyll den med hackad vitlök, färskriven ingefära, smör, salt & peppar.
Smörj även in den med lite olja och massera in salt och peppar på utsidan. Släng den på grillen.

3. Rulla ut en bit aluminiumfolie och slå potatisen på folien. Klicka smör över, salta, peppra och strö hackad persilja över. Vik ihop folien till ett paket och lägg det på grillen.

Klart för servering!
Bjud gärna på en Chardonnay från Australien, jag rekommenderar Richmond Grove Limited Release Chardonnay (nr 6422).

2 kommentarer:

A-M sa...

Nu blev jag hungrig igen.
Ursäkta min frånvaro, det har varit lite mycket. Men har tassat runt i din blogg ändå.

Micke sa...

Hej A-M, du är så välkommen när som och kul om jag kan få dig hungrig med mina recept och bilder. :)

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se