lördag 16 januari 2010

Ljuscheck & assistent....


Fotojobben har börjat komma lite tätare och det är förbaskat roligt. I torsdags var jag ute på ett jobb där det skulle fotograferas porträtt i en miljö som skulle kunna härledas till kunden. Det här är en mycket kul del av jobbet som fotograf, att träffa människor!

Men det är helt klart att man är en person kort på ett sådant här jobb. Visst går det, men det är lite jobbigt att även aggera assistent när man skall sätta ljuset med reflektorer och blixtar.

P.s Fotot tagit av mig föreställande mig "on location" men med en annan bakgrund för att inte avslöja några affärshemligheter hos min kund.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så roligt att du får allt fler fotojobb. Du tar så fina foton och verkar kunna så oerhört mycket om fotografering (kameror etc) att det är du mer än väl värd!
Heja! Heja!

Micke sa...

Tack för det Ninna, men det finns mycket kvar att lära och det känns roligt.
Hoppas på att få mer att göra. :)

Tesa sa...

Grattis, det är roligt att det går framåt för dig!
Kul även med bilden, tror bestämt att du klippt dig sen jag såg dig sist (vilket iofs var ett tag sen... :D)

Micke sa...

Tack Tesa!
Ja det är verkligen kul.
Det blev lite kort sist jag klippte mig, men man får väl anpassa sig till sin ålder. Kan ju inte gå runt och tro att jag är 30! :)

Anonym sa...

Vad kul att det går framåt med fotografering, önskar jag kunde lite mer om foto och sånt då kunde jag va din assistent ibland;)
kram
/JR

Micke sa...

JR, jag som trodde att du trivdes bättre framför kameran. :)

vee sa...

Nya brillor? Bättre kunde du väl, Micke? :) Du ser för snäll ut.

Micke sa...

Vee, det är jag som aldrig blir färdig att ta mig till optikern. Brillorna är så gaaammla! :)

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se