lördag 3 mars 2012

Mamiya Leaf Photographer - Dan Lindberg

Dan Lindberg

De som har läst min blogg under en längre tid vet att jag har en mentor som har hjälpt mig att ta steget in i den professionella världen som fotograf. Han har betytt otroligt mycket för min utveckling som fotograf och är ett fortsatt ovärderligt stöd och inspirerar mig konstant till att ta mitt bildspråk framåt.

Dan Lindberg som min mentor heter, fotograferar inte med samma typ av utrustning som jag gör. Han använder sig av en teknisk kamera av märket Alpa samt med ett mellanformatbakstycke av fabrikat Mamiya Leaf. Jag går inte in ytterligare på vad det innebär mer än att det är något mer avancerat än en Nikon/ Canon utrustning.

Bilderna som Dan har tagit med denna utrustning har blivit uppmärksammad världen över och inte minst av tillverkaren Mamiya Leaf som i veckan som gick erbjöd Dan som enda skandinav att ingå i deras team av fotografer. Fantastiskt roligt att Dan får detta erkännande i en så stenhård konkurrens som råder i segmentet mellanformats fotografer!


2 kommentarer:

Therese sa...

Grattis till Dan!
Och en bra mentor är fantastiskt att ha, önskar att även jag hade någon som jag alltid kunde vända mig till men jag får förlita mig på många olika istället när jag behöver tips och råd. Däribland dig! :)
Ha en fin dag!

Micke sa...

Ha, ha, tycker nog det brukar vara jag som frågar dig om hjälp. :)

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se