måndag 10 augusti 2009

Roth MC-4

Roth MC-4

I början av sommaren köpte jag den här lille rörförstärkaren, en Roth MC-4. Lite på skoj kopplade jag in mina Acapella Violon MK III. Jag blev helt betuttad, den lille rackarn spelar musik så det svänger. Vem kunde tro att en iPod dock på 2x13W skulle få en inbiten audiofil på fall, inte jag! Det går även bra att koppla in en signalkälla via RCA och datorn kan man plugga in med en 3,5 mm kontakt. Eller som i mitt fall koppla den till en Airport Express som streamar musiken från min dator.

4 kommentarer:

Dan sa...

Jag är fruktansvärt ambivalent ifall du ska ta med manicken eller inte!!?? Tänk, bara tänk, alltså tänk om den spelar lika bra eller (hemska tanke) bättre än mina egna manicker....men det är väl rätt omöjligt, så ta med den....eller......

...usch... :)

Micke sa...

Ha, ha, du har inget val! Jag tar med den och vi skall spela Rock N´Roll!!!!:)

Catharina sa...

Oj så intressant de e med HIFI.....hehe tycker exet inte!!! men din blogg e uppskattad i hela min familj och jag vill egentligen bara få ok från dig Micke för jag har lagt en länk till din blogg från vår familjeblogg, dina matrecept e helt fantastiska och dina bilder är super! Vill du inte att ja har den på vår blogg så säg bara till så tar vi bort den men ja vill så gärna dela med mig av den!
Ha de bäst!!
Kram C

Micke sa...

Catharina, länka på du, fler läsare är alltid kul! Lycka till med er blogg!

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se