måndag 17 november 2008

Bortom November.....

Bortom November....


Jag är väl egentligen ingen "julmänniska" och jag tycker att det är en ruskig hysteri i detaljhandel. Till råga på allt känns det som om julen kommer tidigare för vart år när man går i affärerna.

Hur som, jag var ute och fotade, solen trängde igenom det mörka tjocka molntäcke som omgärdade Kvarnby. Det var friskt och kallt, då såg jag denna bild och för en kort sekund tog julen tag i mig. Det börjades utforma tankar på något varmt, gott och juligt. Var kan man då tänka sig en matglad skånings tankar landar?????

Givetvis i köket där han gör sin egen julgröt :)

5 kommentarer:

Gisan sa...

Fantastiskt foto! Kramar...

Micke sa...

Tack Gisan!

Livet runt 40+ sa...

Väldigt fina foton du tar!! Jo jag följer med här mest hela tiden och inser att min digitalkamera nog inte är så där vidare värst bra =)

Anonym sa...

Den bilden gillar jag! Jag håller med dig när det gäller jul. Om man vill fira en lugn, fin jul måste man hålla sig borta från butikerna och hysterin. Bättre att göra egna julklappar hemma och om man ska handla så gör det på rean :) :D

Micke sa...

Tack Jeanette, kul att ha dig här!

Myselfz, jag orkar sällan ut på rean, det är för mycket folk för mig. Men det är helt klart då man skall fynda. :)

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se