lördag 7 juni 2008

Systrar.....

Systrar möts

Två systrar möts vid poolkanten. De sätter solen i arbete, här skall det bytas hudton. Snart stundar bröllop och samtalsämnet är givet. Nu är det en vecka kvar till den stora festen skall sjösättas. Det känns som om det mesta är på plats nu, bara ett par små saker kvar.

Om 8 dagar vaknar jag upp med Fru Palmqvist vid min sida. Det är nästan lite overkligt, men ändå inte liksom. Det är egentligen bara ett namn som ändras, men den symboliska handlingen i sig är så stark. Den skapar ett mervärde för oss, ett kärleksband som vi har byggt upp tillsammans.


7 kommentarer:

veronica sa...

Har du egen pool hemma? Jag har en liten ankdamm :)

Micke sa...

En liten pöl finns på behagligt avstånd :)

Gisan sa...

Ja det där namnbytet och den trevliga tillställningen är ju så mycket, mycket än så... :-) Kramar...

veronica sa...

Jag skulle aldrig byta bort mitt efternamn.

Micke sa...

Gisan, det kommer att bli en speciell dag.

Vee, det är ju inget måste, har vänner som är gifta men behållt sitt flicknamn.

Unknown sa...

Hej Micke,

Tack för trevligt sällskap på festen. F-n vad kul vi hade....Vi kom också hem på småtimmarna efter att under färden krockat med en busskur och tagit paus i en häck!!! Men hem kom vi i alla fall. Jätteroligt att vara med för första gången och vi hoppas såklart att vi får komma med igen.

Ska definitivt testa snabb-pastan - låter jättegott.

Vill också önska stort lycka till i Mölleberga (var det va?) och jag hoppas ni får en fantastisk dag.

Kram Sussie

Micke sa...

Vad kul att du tittade in på bloggen Sussie! Tack för en trevlig middag, verkligen gott. Jag grämer mig fortfarande att jag inte hade kameran med mig för att fota er underbara dukning i den vackra miljön. Vilka bilder det hade blivit!

Tack för lyckönskningarna!

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se