onsdag 1 oktober 2008

Influensan!

Influensan har tagit min tid i anspråk. Som vanligt är det en nära döden upplevelse som jag gärna vill skaka av mig. Jag ser nu rätt ljus i dörren :).

Medans jag kämpade för mitt liv fick jag en utmaning av Ninna.

Då kör vi!

1. Vilken mat äter du ofta?
Hemlagad mat!

2. När du är på kalas, är du den person som sitter eller hjälper du till att duka av?
Jag sitter nog för det mesta såvidare det inte är familjen som håller i kalaset.

3. Var sitter du helst när du bloggar?
Det har ändrat sig den senaste tiden. Numera sitter jag gärna framför min stationära dator, då kan jag växla mellan att blogga och att redigera bilder.

4. Köper du ofta Triss?
Nej, aldrig.

5. Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
Italien gör mig aldrig besviken.

6. Vilken TV-kanal tittar du på mest?
Jag missar nog tyvärr en hel del på som visas i televisionen. Om jag skulle välja en kanal får det bli TV6 för att de visar Formel 1.

Så det var svar på frågorna, nu skulle jag egentligen välja ut fyra stycken bloggvänner att föra utmaningen vidare till, men det kommer jag inte att göra. Det blir så här istället, alla som känner sig sugna på att föra utmaningen vidare tar sig an uppgiften och meddelar mig när de utfört den.

Lycka till!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Italien? Never been there. Irland kommer bli min nästa anhalt. Gå på pub i Belfast och ropa Sinn Féin!

Håkan Bergman sa...

Ett bra tips att bota influensan, är att stoppa ostbågar i näsborrarna. Sen drar du ett djupt andetag (med näsan - givetvis) och suger in ostbågarna.

Då fäster små ostpartiklar på näsgångarna och motarbetar eventuella illasinnade bakterier.

Detta tips kommer direkt från ledningen på Estrella. Ingen av deras medarbetare har varit sängliggande, sedan detta botemedel infördes 1948 på hösten.

Micke sa...

Vee, Irland har jag aldrig bevista. Du får berätta hur det var när du kommer hem.

Håkan, ingen har vågat stanna hemma efter den incidenten hösten 1948. :)

Håkan Bergman sa...

Bruno Liljeholmen-Vekensjö har fortfarande klarat sig. Han är helt fri från symptomen. :-)

Anonym sa...

Håkan är äcklig! Haha ;)
Ropar jag Sinn Féin och är kaxig så flyter jag nog iland i Ystad så Wallander får klia sig i skallen.

Tesa sa...

Fan, jag glömde ju ändå!!!
Grattis på födelsedagen! Nu en dag försent!

Kram!

Micke sa...

Håkan, tror jag säkert, men hur mår han egentligen?? :)

Vee, man får nog hoppas att du inte uttalar de orden. Inte skall du åka till Irland för att bråka med lokalbefolkningen. Ta en pint och må bra :)

Tack Tesa, du missade mer än en dag, det var i måndags. Men vad gör det, än så länge är jag inte så gammal att det kunde vara försent för en gratulation. :)

Anonym sa...

Bruno mår bra.

BlogRankers.com
Bloggtoppen.se